Thursday, September 30, 2010

Perjalanan Semasa Sakit..

24hb 09 2010

Hari nie Seperti Biasa Aku bangun,mandi,siap2 Untuk pergi Bengkel...Pagi tu Cam besela...Abeskan Projek Akhir aku tu....Grind, Gosok guna kertas pasir....Macam2la....Best je wat...Mase tu Aku tgk Budak2 nie Wat persiapan untuk jamuan Raya Petang Kang....

24hb 09 2010 jam 10:00

Rehat Time....So pergi la Cafe pe Lagi...makan la cam bese....Kat Cafe tu Mck yg Jual tu Pon Da bese Ngan Aku...Tiap2 hari Pergi Kot...Msti RM4 die ckp...huhu....aku memang da bese Makan Kat citu....

24hb 09 2010 jam 10:30

Sambung Wat kerja Aku Balik....tapi Aku rs something la Kat perut aku nie...sakit tetibe....macam2 hal La...rase nak Memerut pon Ade...pergi tandas Xde lak Yang Keluar...huhu......Damn...!!!!...sakitnyela....Aduh....mencucuk2....sampaila ke tengahari masa rehat...same jak....


24hb 09 2010 jam 3:00 ptg

Petang Nie ade jamuan raya untuk course aku....join la jgk kn walaupon perut ngah sakit....xkan la nak lepak kat tmpat len lak..duit pon da bayar kan...huhu...tapi sepanjang masa tu aku asyik pegang perut jerk...xnk bagitahu kat sape2....biarla...skt perut je kan...sampai La habis Perut Sakit Jerk...Makan Nasi Beriani Lak Tu...

Gambar Nie Diambil Selepas Waktu Jamuan....



24hb 09 2010 jam 5:00 petang

Masa2 Camnie memang ramai student IKBN yang Balik umah masing2....Aku???dengan keadaan sakit perut,duk gosok2 perut jerk dari tadi....sapu minyak la....apela...sm jerk...pergi tandas da bape kali da....xpela....lantakla...Roomate ajak pergi P.D. Umah membe aku..Nak pergi beraya katenye....Aku kate xpela....duk Bilik jerk..pastu mane nak ade helmet nak ikut...Membe aku Kate Xpe....diowg pergi carikanla....da Ade aku Ckpla...Aku sakit perut sangat...Petang tu Ujan jerk....Dlm kul 6 Baru berhenti...Aku ckp la boleh ikut tp hantarkan aku pergi Klinik dlu sblm pg P.D...


24hb 09 2010 jam 6:30 petang

Aku sampai la kat klinik kerajaan Maharani nie...mase tu memang xde owg sgt pon..jap je dapat turn jmpe doktor..aku ckp la kat dktr skt perot sgt2..dktr soh baring...cek perut..tekan sini x skt...tkn citu xsakit...tkn kt tmpt tu...Sakitnyela....!!!!!!!!!!!....Dktr soh pergi check darah n air kencing....pas siap tu.....dktr ckpla soh masuk wad....HAAAAAA!!!!!!!!!!!!!terkejut beghok aku...yela...seumor hdp aku mn pnh msuk wad....die ckp ade appendix...aku da agk da pon....hm....tepon mak aku sejurus pastu..tpn jgk mmbe aku....QIA...die la yg banyak tolong aku....die la yang hantar aku pergi klinik..carikan aku helmet...aku teponla buah hati aku bagitau pe yang terjadi... nak tepon ayah aku x dpt la pulak...die pergi indonesia..ade urusan...xpe...dpt bgtaw mak aku pn da cukupla...


Jam 8:00 malam....

1st time msuk wad..kn tukar baju wad...msuk pon sowg2 jerk xde teman...sedih jerk rasa...xpela...redha jerkla...ms tu aku tgk yg msuk wad smua veteran...aku jerk yg paling muda gamaknye..xpela....nk wt cmne kn..mlm tu aku rws skt perut aku mencucuk2 sgt2....pedihnyela...terguling2 aku atas katil tu..duk gosok2 perut da banyak kali da...nak jerk aku tumbuk perut aku nie bagi pecah...aku pn xtaw la aku tido kul bape mlm tu..tdo pn jap jela kot...dktr pn bagi injection ubat thn sakit....tp aku rs cm xde pape pn effect...ha...lupe lak..Aku kena pose dktr ckp...masuk air jerk dlm bdn nie..baru aku tahu air yg msukkn nie untuk beri zat dalam badan...xmkn pon xpe...


25hb 09 2010 jam 6:00 pg

pagi tu bangun dngan keadaan yang amat letih badan aku nie aku rs...mlm td xtdo pn..duk jela aku sowg2 kat wad tu...nk men enset pon da abes bateri..hampeh jerk....smpat jgk la aku bgtaw kt membe2 aku....ketua kelas aku....smpai la kat tengahari aku duk baring jerk..pergi tandas...nak borak ngn sebelah katil aku pn xleh..mane tak nye....bangla yang masuk...huhu..so bored....rs cm nak balik..tp arini aku rs da kurang sket sakit perut aku tu...mngkn effect ubat thn sakit tu kot...

jam 2:00 petang mak aku sampai bersama mak ngah aku....diowg datang dengan teksi membe ayah aku....sampai jerk aku nampak mak aku nangis...sedey jerk rasa...mak ngah aku lak duk gosok2 jerk perut aku...makngah aku nie memang pandai urut...die la urut blakang badan aku sbb lenguh duk katil wad tu..dhla xleh nak naikkan bhgian kepala..xpela...tnye dktr bile bedah....die cakap kena tnggu turn..kalu kat hospital pakar nie dah lama da kn bedah....mase tu mak aku tepon adik aku soh datang...adik aku blaja kat tmpat aku blajar jugak..

jam 3:30 petang masa tu aku da siap2 nak kena bedah....da siap kn tkr pkaian operate da....pastu aku pon xtaw la nak kate ape dalam hati nie..macam2 pkir..nak pkir xbek xeolk aku rs.s..duk mengucap je dalam hati nie...nurse ckp soh selawat banyak2...sampai jerk dalam wad bedah tu aku diberi penerangan mengenai ape yang akan diowang lakukan...aku pon berdebar jerk...yela mule2 diowang cakap aku kena suntik bius tuk x sedarkan diri 1 badan...kire memang xsdr langsung la mase kena bedah tu...

pastu dktr cakap yang effect pada bius nie mngkn akan kena serangan jantung kalu x kuat...Pergh....!!!xkanla nak kena ade penyakit lain kot..pastu blh kena asma dktor ckp....aduh...xpela...da memang tu prosedurnye kan...

aku pon xtawla bile aku x sdrkan diri...yang aku taw ms tu aku dlm keadaan spruh sedar mase doktor kejutkan aku....ms tu memang xrs langsung ape2 kat dlm pmkrn n hati nie....diowg smua la yang bawak aku balik ke wad....pastu mase tu da nk pukul 6:30..
mak aku pn da lm balik sbb da jnji kat teksi tu nak balik kul 4...

yang aku sdr adik aku kejutkan aku mase tu....aku sdr pon dlm keadaan separuh sdr la kot...aku tnye la x balik ke...x katenye...bagusla adik aku nie..ade jgk teman aku mlm tu..dhla xleh nak gerak sngt..nak bangun duduk pon payah....Adik aku la yang banyak membantu aku...

Agak tak senonoh jugak nie....:aku kencing pon kat katil...bkn kencing kat tilam tapi kat bekas yang die sdiakan...mule2 memang agak sakit la....bp kali je nk kencing tp x kuar..last2 soh adik aku berdirikan aku..kencing berdiri la pulak atas katil..memng 1 pengalaman yang agak memeritkan...sedih jerk rasa....malam tu aku tido agak lena la jugak...bape kali jugak aku tido...kesian tengok adik aku tido atas kerusi kayu jerk malam tu...sian giler...nangis jgk aku malam tu...


26hb 09 2010

hari nie aku rasa xdela bosan sangat sbb rmai jgk yang datang lawat aku...antaranya family aku...mak aku datang 2x da....ayah aku pon ade....kawan2 aku pon ade datang....roomate aku....Ha lupe plak...mmbe kelas aku xdpt jmpe aku sbb diowg datang 25hb tu....ms aku kn bedah lak tu..kesian kat diowang...



Gambar Nie Diambil Oleh Adik Aku...



27hb 09 2010


hari nie aku rasa sangat bosan....Yela duk sowang2 jerk.....harap2 aku dapat la balik arinie.....Haha....Betolla...Pas jerk Dktr bukak balutan pada tempat pembedahan aku tu....dktr ckp aku da boleh balik...so aku tepon la ayah aku ckp da boleh balik...ayah aku smpai kat cni dalam kul 2 kot....

Aku diberi cuti seminggu....so rilek jela aku kat umah seminggu...dktr pn ckp aku xleh wat kje berat dalam masa 4-5 mnggu....dan dktr soh datang balik dalm bulan 11 sebab nak check balik tempat bedah tu..

ok la smpai kat cni jerk la cerita aku..ade masa aku cite lain pulak k.....


SALAM

5 comments:

  1. Olololooo ciannyer die....
    tang kncing berdirik 2 y lawok2...nga3
    pape pon hope ko ok eh..(^_^)

    ReplyDelete
  2. Thank....hehe...sape ni

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh ye..take care..

    ReplyDelete
  4. Haha...pe la ko neyh...
    pepehal un hope ko epy weh

    ReplyDelete